VUODEN KÄÄPIÖPINSERI- KILPAILUN SÄÄNNÖT 2017

Vuoden Kääpiöpinserikilpailun 2017 pisteet lasketaan ilman erikoisnäyttelyn BIS -pisteitä, sääntöjen mukaan. BIS -pisteiden lisäämisestä ei oltu tehty hallituksessa virallista päätöstä 2017, eikä tiedotettu jäsenistöä yhdistyksen virallisissa tiedotteissa. Yksittäinen kommentti asiasta meni väärinymmärryksen takia yhteen Facebookin kommenttiketjuun. Asiaa mietittiin alkuvuodesta 2017, mutta siitä luovuttiin sillä BIS-pisteiden jakaminen yhden rodun erikoisnäyttelyssä olisi vaatinut sääntömuutoksen mihin ei pelkästään BIS-pisteiden ja yhden näyttelyn takia haluttu lähteä.

Pyydämme anteeksi aiheuttamaamme sekaannusta ja mielipihaa mikä tästä on noussut.

Yhteistyöterveisin, SKPIN Hallitus

VUODEN KÄÄPIÖPINSERI- KILPAILUN SÄÄNNÖT

20.5.2016 071 mk 400

Yhdistyksen hallitus on kokouksessaan 1/2018 hyväksynyt uudet Vuoden Kääpiöpinseri -kilpailun säännöt ja toko rotumestaruuskisan säännöt vastaamaan uusia näyttely-, agility- ja tokosääntöjä. Säännöt astuvat voimaan heti ja vuoden 2018 koirakilpailut käydään niillä.

Päivitetyt säännöt näyttelyiden osalta löydät täältä ja koemuotojen osalta täältä.

Vuoden 2017 säännöt ->

Kilpailun säännöt näyttelyiden osalta löytyvät täältä.

Agilityn, rally-tokon, tokon ja muiden koemuotojen osalta säännöt löytävät täältä. Agilityn, tokon, rally-tokon ja muiden koemuotojen kilpailulomakkeet löytävät lomakkeet -välilehdeltä.

Näyttelyiden osalta pisteet tulee jokaisen omistajan laskea itse. Pisteet lasketaan Kennelliiton jalostustietojärjestelmässä tai Showlinkin tulospalvelussa ilmoitettujen tulosten perusteella, ainoastaan kotimaisista näyttelyistä. Vuoden Pentu -kilpailun osalta kopiot arvostelukaavakkeista tulee toimittaa yhdistykselle kilpailulomakkeen mukana erikseen ilmoitettuun päivämäärään mennessä. Vuoden pentu -kilpailuun osallistuminen ei estä koiraa osallistumasta myös Vuoden Kääpiöpinseri -kilpailuun, jos koira saman kalenterivuoden aikana täyttää yhdeksän kuukautta ja siirtyy virallisiin näyttelyluokkiin. Erikoisnäyttelyjen osalta BIS -sijoituksien pisteet lasketaan mukaan vain, mikäli erikoisnäyttelyssä on ollut kääpiöpinserien lisäksi yksi tai useampi snautseri-pinserirotu.

Pyydämme myös ilmoittamaan ne näyttelyt mistä pisteet on laskettu kilpailuun!

Kasvattajakilpailuun pyydämme ilmoittamaan kasvattajaryhmien sijoitukset (myös 2 KP jne.)