SILMÄTARKASTUSTUKI 2017-2018

Suomen Kääpiöpinserit ry kannustaa tarkastuttamaan iäkkäämien koirien silmiä!

Hallitus on päättänyt kokouksessaan 9/17 (22.10.2017) jatkaa silmätarkastustuen maksamista ainakin vielä vuoden 2018 loppuun asti. Yhdistys tukee jäsentensä omistamien kuusi (6) vuotta täyttäneiden koirien 22.10.2017–31.12.2018 välisenä aikana tehtyjä silmäpeilauksia 20 eurolla. Tukea maksetaan kyseisenä ajankohtana yhden kerran / koira.

Korvaukset saa rahastonhoitajalta tarkastuskaavakkeen kopiota ja kuittia vastaan ja ne tulee toimittaa suoraan joko sähköpostilla tai kirjepostitse rahastonhoitajalle!

Yhteystiedot rahastonhoitajalle:

Jari Kuronen

Emännänkuja 2 F 18

sähköposti: jari.kuronen (at) gmail.com

JALOSTUKSEN TAVOITEOHJELMAN JA PEVISAN päätös 22.8.2017

Suomen Kennelliitto Jalostustieteellinen toimikunta, päätös Perinnöllisten vikojen ja sairauksien vastustamisohjelman (PEVISA) jatkamisesta sekä jalostuksen tavoiteohjelman (JTO) hyväksymisestä!

Kennelliiton jalostustieteellisen toimikunnan päätös 22.8.2017 (8/2017): Toimikunta hyväksyy esityksen kääpiöpinserin JTO:ksi kiitoksin ja muutamalla täydennyksellä kaudeksi 2018 – 2022. Täydennetty ohjelma pitää toimittaa tiedoksi Kennelliiton toimistoon kuluvan vuoden loppuun mennessä. Toimikunta hyväksyy rodulle seuraavan rotukohtaisen PEVISA-ohjelman:

Pentujen vanhemmista tulee astutushetkellä olla voimassa oleva silmätarkastuslausunto ja polvitutkimuslausunto. Silmätarkastuslausunto ei saa astutushetkellä olla 24 kk vanhempi. Perinnöllistä kaihia, PRA:ta, linssiluksaatiota tai PHTVL/PHPV-sairauden astetta 2-6 sairastavan koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä. Patellaluksaation raja-arvo on aste 1.

Ohjelma on voimassa 1.1.2018 – 31.12.2022.. Toimikunta suosittelee, että rodulle tehtäisiin esitys uroksen jälkeläismäärän rajoittamisesta. Myös kaihitilannetta pitää seurata ja silmätarkastusväliä tarvittaessa jälleen lyhentää. Toimikunta hyväksyy kääpiöpinserille seuraavan rotukohtaisen erityisehdon: Nartun tulee astutushetkellä olla täyttänyt 18 kk. Ehto tulee voimaan 1.1.2018.

SHOWLINK TIEDOTTAA

Näyttelytulosten katoaminen Postissa

Pawdium on toimittanut tulokset näyttelyistä Helsinki RN 19.8., Helsinki PN 19.8., Collie ER 11.8. Showlinkin Espoon toimipisteeseen viikolla 35, josta ne on lähetetty edelleen Sorsakoskellle tallennettavaksi 31.8. Kyseinen paketti on Postin kuljetuksessa kadonnut, eikä sen olinpaikasta ole tietoa. Asiaa selvitellään Postin ja Showlinkin välillä.Helsingin ryhmänäyttelyn kaikki tuloslistat ovat tuossa kadonneessa paketissa.

Koirasi tulos ko. näyttelystä tallennetaan arvostelukaavaketta vastaan, voit siis toimittaa koirasi arvostelukaavakkeen osoitteeseen nayttelytuloskorjaukset (at) kennelliitto.fi.

Näiden tulokset vielä puuttuvat:

Estrella De La Suerte Fahrenheit LOE2317000 Uros JUN
Achina's Kheldar FI29267/15 Uros AVO
Pinserella's Dark Velvet FI35272/11 Uros VAL
Pinserella's Piccolino FI33642/10 Uros VAL
Pinserella's Rinaldo Rosso FI43711/14 Uros VAL
Pinserella's Bestseller FI44210/16 Narttu JUN
Selpivil Hey Hayde FI36668/16 Narttu JUN
Pinserella's Fortuna FI26598/16 Narttu NUO
Pinserella's Icona FI54404/14 Narttu AVO
Pinserella's Koh-I-Nor FI18359/13 Narttu VAL
Baron Castle Viking Thora FIN43420/07 Narttu VET
Bombastic Indian Silk FIN51829/06 Narttu VET
Midnight Mover's I'm Wild Cherry FIN40811/07 Narttu VET
Pinserella's Darling Diamond FIN45425/07 Narttu VET
Pinserella's Masterpiece FIN40483/07 Narttu VET

SYYSKOKOUS 22.10.2017 HELSINGISSÄ

Suomen Kääpiöpinserit ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään sunnuntaina 22.10.2017 klo 12.00 Haagan VPK:n juhlasalissa, os. Kylänevankuja 5, Helsinki. Valtakirjojen tarkistus 11.30-11.55.

Kokouksessa käsitellään yhdistyksen säännöissä § 13 määräämät syyskokousasiat.

Kokouspaikkana on Haagan VPK:n talo, joka on punainen lautaverhoiltu talo Kylänevankujan laidassa. HUOM! Kiinteistön pihaan ei saa pysäköidä, mutta Kylänevankujalle voi pysäköidä tien molemmin puolin. Paikalle pääsee U & P lähijunilla sekä HSL busseilla 40, 63 ja 218 jotka lähtevät Helsingin päärautatieasemalta. Täältä löydät tarkemmat haku/reittiohjeet julkiselle liikenteelle.

Valtakirjapohja löytyy täältä. Voitte halutessanne käyttää myös omaa valtakirjaa.

Erikoisnäyttelyn jälkeen pidetyssä 20-vuotisjuhlassa päästiin palkitsemaan osa kutsutuista aktiivisista yhdistystoimijoista ja/tai Vuolasvirta-kasvattajista, syyskokouksessa palkitaan ne jotka pääsevät nyt paikalle. Kokouksessa kahvitarjoilu!

JÄSENMAKSU 2018

Vuoden 2018 jäsenmaksut lähetetään postitse!

Jäsenmaksulaskut vuodelle 2018 lähetetään entiseen tapaan postitse alkuvuodesta. Kokeilu Snautseri-Pinseri-lehden takakannessa olevista maksutiedoista päättyy kannattamattomana. Muistathan maksaa jäsenmaksusi ajoissa eräpäivään mennessä, uudelleen yhdistyksen liittyminen maksaa aina +5€ liittymismaksua.

20-VUOTISJUHLAJULKAISU

Yhdistyksen 20-vuotistaipaleen kunniaksi tulosjulkaisun yhteydessä julkaistaan juhlajulkaisu, johon kootaan valionarvon saavuttaneita koiria vuosilta 1997-2017. Jos koirasi on saavuttanut 1.1.1997 jälkeen minkä tahansa lajin valionarvoja, voit toimittaa koiran tiedot (nimi, syntymäaika, rekisterinumero, isä, emä), kuvan ja kaikki viimeisimmät SKL vahvistamat tittelit sähköpostitse osoitteeseen skpin.sihteeri (at) gmail.com Kuva mielellään mahdollisimman isona tiedostona laadun säilyttämiseksi. Valioituneiden koirien tiedot on toimitettava 31.12.2017 mennessä. Juhlajulkaisu valmistuu kevään 2018 aikana."

PATOLOGINEN TUTKIMUS

Yhdistys tukee terveen, yllättäen kuolleen, alle 8-vuotiaan (alaikäraja 7 vkoa) koiran patologista tutkimusta maksamalla tutkimuksen kokonaisuudessaan. Maksu suoritetaan ruumiinavauspöytäkirjaa sekä maksukuittia vastaan. Patologisen tutkimuksen tulosten tulee olla yhdistyksen käytössä. Kuolinsyytutkimus suositellaan tehtävän Helsingin Yliopiston patologian laitoksella mahdollisimman kattavan raportin aikaansaamiseksi. Lisätietoja ruumiin lähetys-/pakkausohjeista saat Pieneläinsairaalan ajanvarausnumerosta, puh. 02941 57201.  Yhdistys ei korvaa koiran mahdollisia tuhkauskuluja, mutta korvaa toimituskulut kokonaisuudessaan.

Kuolinsyyn selvitys on tarpeen, kun koira kuolee yllättäen ilman selitystä. On myös mahdollista, että koiran epäillään sairastaneen jotain perinnöllistä sairautta, joka voidaan varmistaa vain kuoleman jälkeisessä patologin tutkimuksessa. Epäselvien kuolemantapausten selvitys palvelee sekä koiran omistajaa, kasvattajaa ja mahdollisesti myös koko rotua.

Tutkimuksen tukeminen kokonaisuudessaan on voimassa vuoden 2019 loppuun.
Korvaukset rahastonhoitajalta maksukuittia vastaan. Ruumiinavauspöytäkirjan kopio tulee toimittaa yhdistyksen jalostustoimikunnalle. Lisätiedot tarvittaessa: jalostus(at)skpin.com

JÄSENMAKSUT 2017

HUOMIO! Muutos jäsenmaksujen laskutuksessa kuten Snautseri-Pinseri-lehdessä 4/2016 tiedotettiin, yhdistys luopuu kustannussyistä erillisten jäsenkirjeiden postituksesta. Tästä johtuen muista maksaa jäsenmaksusi 31.3.2017 mennessä.

TILINUMERO: FI 18 5169 0920 0120 81
SAAJA: Suomen Kääpiöpinserit Ry
SUMMA & VIITE: Jäsenmaksusi summan sekä viitteen löydät lehden takakannesta, oman osoitteesi oikealta puolelta.

Epäselvissä tapauksissa ota yhteyttä jäsensihteeriin jari.kuronen(at)gmail.com